Zdarma – palčivé téma realit
Autor: Miroslav Havelka (www.miroslavhavelka.cz)
Před nedávnem jsem si za článek „Služby RK zdarma“ vykoledoval kritické komentáře od realitních makléřů. Odjakživa se snažím držet stranou všech internetových diskuzí, ale zde jsem musel udělat výjimku a vystavit argumentačně obranný val. V článku jsem se snažil vysvětlit princip naší reklamní kampaně, kterou jsme si u nás v kanceláři nazvali ZDARMA.
Zdarma – palčivé téma realit
Před nedávnem jsem si za článek „Služby RK zdarma“ vykoledoval kritické komentáře od realitních makléřů. Odjakživa se snažím držet stranou všech internetových diskuzí, ale zde jsem musel udělat výjimku a vystavit argumentačně obranný val. V článku jsem se snažil vysvětlit princip naší reklamní kampaně, kterou jsme si u nás v kanceláři nazvali ZDARMA. Již při jejím spuštění jsem se obával reakcí některých kolegů, kteří se našli v roli hlídačů korektnosti realitní reklamy.
A o co vlastně šlo? Reklama pouze konstatuje skutečnost, kterou pravděpodobně nabízí i řada dalších realitních kanceláří. Klientovi na naše náklady zajistíme profesionální fotografie, videoprohlídku nemovitosti, inzerci v realitním časopise a inzerci na internetu. Při delším čase prodeje může tato činnost vyjít i na pár desítek tisíc korun (a to nepočítám náklady na realizované prohlídky).
Pokud nejsme úspěšní a neprodáme nemovitost, tak všechny tyto náklady jdou z naší kapsy. Klient má od nás tyto úkony ZDARMA, to je prostě neoddiskutovatelný fakt. Reklama má jednodušše za cíl ubezpečit naše potencionální klienty, že nic neplatí pokud neprodáme jejich nemovitost.