Proč prodávat přes realitku?
Proč prodávat přes realitku?
Tuto otázku si klade většina prodávajících. Je to přeci tak jednoduché, vyfotí nemovitost „na mobil“ a spolu s krátkým textem umístí na některý z bezplatných internetových portálů. Samoprodejce si však neuvědomuje další úskalí, se kterými se při prodeji své nemovitosti může setkat. Počínaje nutností komunikovat se zájemci o prohlídku v téměř kteroukoliv denní (i noční dobu), po realizaci samotných prohlídek (zpoždění zájemců v řádu půl hodiny není žádný problém), až po „dohadování se“ nad textem smluvní dokumentace (což bývá nejnáročnější část celého případu).
Pohybuji se v realitním prostředí od roku 1997 a čím déle „to“ dělám, tím více bych se rozhodl pro prodej prostřednictvím solidního zprostředkovatele. Došel jsem dokonce tak daleko, že i některé vlastní nemovitosti prodáváme prostřednictvím realitních kanceláří.
Ušetříme tak spoustu času, který bychom strávili při prohlídkách. Prodávat prostřednictvím realitky má ale i další výhodu – řada kupujících „tlačí“ na snížení ceny a vyjednávání prostřednictvím zprostředkovatele obchodu je více efektivní, než když jedná prodávající a kupující napřímo.
Poslední dobou se setkávám i s prodávajícími, kteří umístili svoji nabídku na internet a tu pak rozhořčeně stahují a dávají nemovitosti do nabídky naší společnosti. Důvodem je výrazně horší kvalita poptávajících, kteří požadují až nesmyslně vysoké slevy (výjimkou není ani požadavek na snížení kupní ceny o polovinu).